********* گروه کوهنوردی بانوان تچر عضو میپذیرد *********
جهت عضویت با شماره تلفنهای 09361481718 - 09178267626 تماس حاصل فرمایید

۱۳۸۸ آبان ۱۲, سه‌شنبه

مقام دهم ، جایگاه جهانی ایران در تخریب محیط زیست

مقام دهم؛ جایگاه جهانی ایران در تخریب محیط‌زیست
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: ایران رتبه دهم تخریب محیط‌زیست در دنیا را دارد.
محمدجواد محمدی‌زاده 5 آبان در همایش سراسری مدیران كل حفاظت محیط‌زیست در هتل پردیسان افزود: متأسفانه در عصر كنونی با تخریب محیط‌زیست و چالش‌های زیاد و مختلفی مواجه هستیم كه این امر موجب سنگین‌تر شدن وظایف این سازمان درخصوص نگهداری از این میراث به بهترین نحو شده است.
وی ضمن توجه به قرار داشتن ایران در رتبه 10 تخریب محیط‌زیست در دنیا گفت: در حفاظت از محیط‌زیست باید از مدل‌های كارآمد و مطابق با دین بهره‌گیری كنیم تا با اجرایی كردن این مدل‌ها در مقابله با استكبار جهانی و كشورهای استعمارگر فاصله را حذف و ایران را مطرح كنیم.
محمدی‌زاده ادامه داد: تا 100 سال آینده در كشور شاهد وجود حتی یك درخت نخواهیم بود و این عامل می‌تواند زنگ خطر تلقی شود تا از محیط‌زیست، خوب نگهداری كنیم و در این راستا باید به مدیریت تالاب‌ها، اتصال خاورمیانه از طریق 30 هزار كشتی تامین‌كننده 60 درصد نفت و گاز دنیا، وجود عمر بالای 20 سال این كشتی‌ها و قرار دادن موضوعات مرتبط با محیط‌زیست در متون درسی توجه خاص و ویژه‌ای شود.
همچنین وی به نقش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این خصوص تاكید كرد و افزود: باید به مردم درخصوص زوایای مختلف و اهمیت محیط‌زیست اطلاع‌رسانی كنیم.شایان ذكر است، این رتبه به‌طور متوسط محاسبه شده است و در برخی رتبه‌های تخریب نظیر فرسایش خاك، ایران جزو 5 كشور نخست دنیا قرار دارد.
منبع : همشهری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر